Fundacja Badań Społecznych
sekretariat@fbs.edu.pl
statystyka@fbs.edu.pl
tel 733 390 839
KRS: 0000777601
NIP: 851-323-57-58
REGON: 38286665700000
To badanie naukowe, którego celem jest przyczynienie się do zmniejszenia występowania uzależnień behawioralnych wśród ludzi młodych, poprzez usprawnienie procesów profilaktyki i wczesnego wykrywania przejawów. Jak? Dzięki stworzeniu zestawu narzędzi do oceny ryzyka występowania problemu nadużywania mediów elektronicznych przez dzieci i młodzież w wieku 0 – 19+ lat z terenu całej Polski. Badanie pilotażowe, w którym testowaliśmy nowe narzędzia było prowadzone w 13 przypadkowo wybranych szkołach z terenu Polski oraz w Internecie. Łącznie na grupie ponad 5750 uczniów, ich rodziców i nauczycieli. „Projekt jest dofinansowany ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będących w dyspozycji Ministra Zdrowia w ramach konkursu przeprowadzonego przez Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii.”
W szczycie pandemii COVID-19 stworzyliśmy zestaw bajek terapeutycznych na tematy, które wybrała szczecińska społeczność lokalna. Dzięki nim rodzice i opiekunowie najmłodszych obywateli mogli, w formie wspólnej zabawy, zadziałać na korzyść obniżenia lęku u dzieci w wieku 3 – 10 lat, wspomagać je w kształtowaniu właściwych nawyków higienicznych, nauczyć spędzania wspólnego czasu w trakcie domowej izolacji, większej dbałości o osoby starsze, zmniejszyć poczucie tęsknoty za przyjaciółmi i oswoić strach przed stratą bliskiej osoby. Bajki w języku polskim i angielskim możecie wciąż ściągnąć bezpłatnie w zakładce “Pliki do pobrania” – miłej lektury!
Planowaliśmy je stacjonarnie, ale pandemia zaskoczyła i nas! Z racji nagłego wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego zajęcia odbyły się zdalnie, a my mieliśmy okazję przetrzeć szlaki w praktyce prowadzenia szkoleń online. Celem tego projektu psychoedukacyjnego było przygotowanie materiałów profilaktycznych oraz przeszkolenie 16 klas ze szkół średnich w Szczecinie z zakresu rozpoznawania zagrożenia i udzielania pierwszego wsparcia osobom w kryzysie psychicznym. Oczywiście – koleżanka to nie psycholog, a nauczyciel nie jest psychiatrą, ale wsparcie społeczne to narzędzie, którym powinniśmy się dzielić obficie! Projekt został dofinansowany ze środków Pomorza Zachodniego, a materiały, które w jego ramach powstały, są do ściągnięcia z naszej strony, koniecznie odwiedźcie zakładkę „Pliki do pobrania”!